Random werk

15-03-2007 - PERSBERICHT
Vught, maart 2007

Expositie  "Natuur en Sculptuur XXXVII" Kunstzaal De Hoge Hees

Jan-Clemens Lampe exposeert zijn gedichten in corten staal tijdens "Natuur en Sculptuur XXXVII" bij Kunstzaal De Hoge Hees te Eersel

Vanaf 12 mei t/m 26 augustus 2007 presenteert de Vughtse beeldend kunstenaar Jan-Clemens Lampe (* Utrecht 1938) tijdens de jaarlijkse groepsexpositie "Natuur en Sculptuur XXXVII" in de beeldentuin van Kunstzaal De Hoge Hees te Eersel zeven van zijn gedichten in corten staal, waaronder 3 nieuwe gedichten met onder meer het gedicht "Beeldende tuin", speciaal opgedragen aan de galeriste Mevrouw Beatrijs Van den Brink-Vandepoel.

Deze literaire objecten met de in staal uitgesneden dichtregels passen met hun oppervlakkig roestig oppervlak in de natuurlijke omgeving van tuin en terras.
De gedichten zijn wisselend in lengte, waardoor de staalplaten ook onderling in afmetingen verschillen.
De gedichten in corten staal hebben een gelimiteerde oplage van 20 stuks.
Voor de gedichten is door Lampe ook een console ontworpen, waarin kleine platen kunnen worden opgesteld.

Lampe beschrijft zijn poëtisch werk als "Spelen met woorden, dat is het eigenlijk. Meestal verzonken in gedachten of halfwakend in bed, zoekend om gedachten, gevoelens en momenten van emotie samen te ballen in één woord en die woorden zó te groeperen, dat anderen op hun beurt de niet geschreven woorden kunnen invullen en invoelen. En als het resultaat goed genoeg is, het soms eens aan de openbaarheid prijs geven in tekst of deels verwerkt in een werk in gemengde technieken."

De in juli 2004 verschenen de bundel "Jan-Clemens Lampe, Gedichten Bundel #1", waarin een selectie van 11 gedichten is opgenomen, is tijdens de expositie verkrijgbaar.

Exposanten zijn: Andrea Stötzer (Dieren), Marcus Bundervoet (Zaffelare B), Rik van Rijswick (Venlo), Jean-Pierre Belaen (Tielt B), Jan-Clemens Lampe (Vught), Miriam Severijns (Meyel) en Annemiek Benning † (Noordlaren).

Kunstzaal De Hoge Hees
Hees 12
5521 NV  Eersel

Tel 0497-515486
Woensdag t/m Zondag 11.00 – 17.00 uur en op afspraak.

________________________________________________________________________________

Jan-Clemens Lampe, Visual Art
www.janclemenslampe.nl